czwartek, 17 lutego 2011

Warsztaty cz.4

Portret (fr. portrait) – obraz, zdjęcie lub inne dzieło będące przedstawieniem osoby i odwzorowujące jej wygląd zewnętrzny, a czasem także cechy osobowości.


Nie wiem, jak mi się udało z tymi cechami osobowości, ale zdecydowanie było to dla mnie najlepsze zadanie domowe. 


Pierwszym pomysł: cyknę sobie 2 autoportrety i jeden kotu (Natalia się uczyła, nie chciałem przeszkadzać). Podszedłem do tego bez entuzjazmu, po wykonaniu sobie kilkunastu zdjęć zauważyłem, że sąsiedzi z naprzeciwka dostają wytrzeszczu i doszedłem do wniosku, że starczy... Na szczęście inspiracja znalazła mnie. Postanowiłem, że wyjdę do ludzi i przełamując nieśmiałość poproszę o pozowanie. 


Efekty:
Na początek autoportret:




Teraz już z miasta:





2 komentarze:

  1. Gratuluję odwagi :-) A powiedz - jak było? Jak ludzie reagowali? Jaki procent powodzenia?

    OdpowiedzUsuń
  2. Było... całkiem przyjemnie. Tak mnie to nakręciło, jakby mi ktoś wsadził baterie Duracell zamiast Panasoniców z zielonym jabłuszkiem ;)
    Reakcje były różne, najczęściej zdziwienie i pytanie "Dlaczego ja?". Ale też kategoryczne odmowy, a jedna Babcia uciekła do sklepu na drugą stronę rynku zanim jeszcze zdążyłem zapytać.
    Procent powodzenia - (nie licząc gościa, który zgodził się za piwo, szkoda że nie miałem;( ) 4 na tak, 3 na nie.

    OdpowiedzUsuń