niedziela, 16 października 2011

Katowickie Iksy



Tyle tu już kurzu, że ciężko coś napisać... na szczęście firma Fuji postanowiła wyrwać mnie z letargu i konkursem zmusić do wpisu ;)

Znajdź X to ciekawy sposób promocji nowej serii FinePixów. Na taką grę miejską wybrałbym się jeszcze raz, choć nic nie wygrałem. 

U mnie z tymi X to różnie, postanowiłem nie zawracać sobie nimi na blogu głowy. Podczas tworzenia tego posta przyświecała mi inna idea - kolory. I tak zaczynamy od portretu filetowego:

DSC00802


Lekki róż


Ciepły żółty
DSC00813


Zielony
DSC00816



B&W
DSC00820 (2)



Czerwony
DSC00825



I na koniec niebieski
DSC00828







Nie wiem czy koncepcja dobra, ale sprawiła mi trochę frajdy. 

11 komentarzy:

  1. Czekałem na Twoją relację :-D
    Jak zwykle...świetnie. Większość robiła "po prostu" zdjęcia modelek (i modeli) a Ty dodałeś jeszcze do zdjęć coś co bardzo przykuwa uwagę. Ja nie wiem jak Ty to robisz, ale....proszę o częstrze aktualizacje bloga :-)

    Btw. walcz w konkursie na relację (http://www.myfinepix.pl/pl/news/356809) chociaż patrząc na to jakie zdjęcia niektórzy robili w Wawie, trzeba będzie pokazać jak ludzie biegali ;-) bądź inne ciekawostki. Do wygrania X100, więc warto.

    ps. dałoby się w 2ce odzyskać trochę z przepału? Moim zdaniem warto ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak mi zasłodziłeś, że normalnie czuję się wręcz zobowiązany do wklejania. Normalnie postaram się coś umieścić w przeciągu 2 tygodni ;)

    Wysłałem tego linka. No niby mam jakichś kilka reportażowych, ale nie potrafię zrelacjonować wydarzenia w którym sam biorę udział niestety :) Chciałem wziąć udział jeszcze w "znajdź x w naturze" ale trzeba mieć niestety zarejestrowany aparat. Buuu! To się chociaż z Tobą podziele:
    http://flic.kr/p/ax2fCm
    http://flic.kr/p/awYy4P


    Rade dałoby, przepaliłem to w obróbce (niedawno stwierdziłem, że tak naprawdę to mnie mało obchodzą przepały/niewypały). Jako że trzeba słuchać lepszych zdjęcie poprawione zamieszczone :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niezłe filtry. ja mam to dopiero w planie . czy możesz zajrzeć na mój album Andrzej Zaleski - https://picasaweb.google.com/116023155335976684052/KonkursFujifilm?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNeS1rrY2bPCRQ&feat=directlink.
    chyba była w konkursie selekcja co lepszego sprzętu i twoje też odpadły ;-[ z pola widzenia z tego powodu. Ciekaw jestem czy te filtry , które tak świetnie ci wyszły to bardzo skomplikowane zabiegi w PS, czy wystarczy talent. pozdrawiam AZ

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki ;) Otrzymany efekt to w tym przypadku nie ps ;) To co widać to wynik zabawy na balansie bieli z jego odcieniami, kolorze i przede wszystkim na split toning (jak się to tłumaczy?). Kilka narzędzi dość szeroko dostępnych. chyba kwestia wytrwałego dążenia do określonego z góry celu i próbowanie, próbowanie, próbowanie ;)

    Selekcji sprzętowej chyba nie było, bo wygrał sprzęt dużo lepszy od mojego (alpha 300+minolta 50mm1.7). Albo zdjęcia za słabe, albo przyjeli kryterium reportażu. Gdybym powiedzmy dorzucił jeszcze zdjęcie z rozpoczęcia, przemowy, rozdania nagród - czyli taki elementarz, to może byłyby szanse. Osobiście już nad tym nie płaczę, fakt że dobrze się bawiłem i że blogasa odkurzyłem jest dla mnie bardziej niż pocieszający niż jakieś tam x100;)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki za te wskazówki, wiem o co chodzi z tym split toning ale nie trenowałem tego. Doceniam, że jest to subtelne metoda i nie niszcząca co najwazniejsze. Jak zauważyłeś mam D7000 i sigmę 70-200/2,8 w tym reportażu, który u mnie nie był taki gatunkowy w formie. Miałem już d80,d90, kitowe szkła ale postanowiłem , że jak z takim co obecnie set'em nie będę robił perfekcyjnie zdjęć to wpadnę w depresję . Nie chciałem by mnie sprzęt ograniczał w pomysłach i usprawiedliwiał z indolencji. Jestem na początku tej drogi i daję sobie jeszcze kilka lat aż stwierdzę rutynę i stanę. Jak uporządkuję swoje zbiory i dokonam selekcji ( o czym pisałeś nie bez racji) to coś podeślę do oceny bo widzę, że masz foty na poziomie. Pozdrawiam AZ

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki jeszcze raz a słowa uznania ;)
    Ja póki co uderzam zupełnie w inna półkę cenową i focę tak trochę po partyzancku tym co mam pod ręką. Moim zdaniem naważniejsza pozostaje ekspresja zdjęcia i radość z tworzenia. Taka swoista filozofia mi się pomału rodzi ;) To czy będzie to zdjęcie ostre na brzegu kadru na ogół mało mnie interesuje choć staram się mimo wszystko uwzgędniać wszystkie reguły przed naciśnięciem spustu.
    Zawsze chętnie dzielę się opiniami więc z przyjemnością ocenie Twoje foty skoro uważasz że się nadaję ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie od jakości pędzla zależy wartość estetyczna obrazu, tyle że ja jestem inżynierem z zawodu i do artyzmu mam dosyć daleko więc szukam sobie drogi w zdjęciach, które będą interesujące jako wyświetlane na dobrych monitorach ze wszystkimi szczegółami i kolorem jaki tylko da się zarejestrować oraz z jaką taką kompozycją ( tu mam największy problem do nauczenia). Zupełnie tez nie tknąłem fotografii studyjnej z całą menażerią oświetleniową i pewnie skończę na ew. doświetlaniu w plenerze - zawsze będę sam i nie uniosę tego dodatkowego wyposażenia. Pozdr. AZ

    OdpowiedzUsuń
  8. Sam jestem ciekaw jak wyglądają moje zdjęcia na dobrym monitorze, bo wszędzie w koło same "marketowce" ;)
    U mnie studyjna sama zaczęła się dobijać do drzwi. Na razie dysponuje tylko jedną lampą (dwie jeszcze mnie przerażają) światła ciągłego, dwoma parasolkami i blendą. Ta ostania doskonale nadaję się do doświetlania w plenerach. Stosunek ceny do efektów jest powalający ;) i mało miejsca zajmuje po złożeniu. Gorąco polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. witam, światło ciągłe mam w postaci prymitywnej czyli trzy żarówki plus dwie żarówki fotograficzne 5600K + parasolki ale nie mozna tym nic prawie modelować . Pozostanie jako wypełnienie w potrzebie. W plener mam SB800 i metz 54(staruszek działa mi w manualu)+ yongnuo 460II GN34 do tego sterowniki radiowe. Wszystko tymczasem opanowuje tylko testowo . Blendy 120x180, 105, i mala trójkątna też do wykorzystania w przyszłości bo nie robiłem prawie prawdziwych długich sesji portretowych. Nikt nie chce tak wytrwale pozować :-). Do tego by sprawnie poszło trzeba mieć trochę rąk do pomocy. Lampy studyjne na 3500K + nasadki modelujące wymagają studia lub jeszcze lepiej ciekawego tła w naturalnym żarowym oświetleniu
    czyli spore mieszkanie . A zawsze kogoś kto chce mieć portret i dobrze się przygotować do tego.
    Te trudności są dla mnie nie do przebycia .
    pozdrawiam. AZ

    OdpowiedzUsuń
  10. Kto tu kogo uczyć powinien. Ja czasem osiągam ciekawe efekty (moim zdaniem) bez zbędnego sprzętu, z jedną lampą, blendą i polarem za tło ;) Jak będziesz miał jakieś miejsce, gdzie regularnie będzie wrzucać zdjęcia, to podeślij linka koniecznie ;) Z chęcią porozmawiam o fotografii. Czołem!

    OdpowiedzUsuń
  11. dzięki za ofertę. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2012. Przygotuję coś reprezentatywnego o swoich rezultatach, tak długo się do tego zbieram bo wszystko mi się nie podoba w tym co zrobiłem. Jest zimowa przerwa więc jeśli nie teraz to kiedy? Spojrzenie kogoś zainteresowanego fotografią chyba zmobilizuje mnie wreszcie. dzięki i najlepszego..

    OdpowiedzUsuń