czwartek, 3 lutego 2011

Warsztaty cz.!!

czyli na tapetę wzięta ekspozycja oraz głębia ostrości. Największą zaletą warsztatów nie jest wcale fachowy wykład, tylko właśnie prace domowe, kiedy trzeba złapać za aparat i znaleźć coś ciekawego. A jak już nie można, to trzeba takowe coś stworzyć, pamiętając jednocześnie o temacie. Późniejsza ocena wprawionego oka jest już tylko jak wisienka na torcie. Dlatego postanowiłem, że po skończonych warsztatach spróbuję zrobić coś jeszcze, wczoraj odnalazłem "zbiór ćwiczeń z fotografii" Matuszewski, Pytliński, 1971. Co lepsze na pewno zamieszczę.

3 maja, taka katowicka 5 aleja ;)





To już znane z fejsa.



Bonusowe (niewysłane):


4 komentarze:

  1. Matuszewski A - Zbiór ćwiczeń z fotografii -Fajna sprawa.
    Jesli ktos ma Chomika to tu jest link:
    http://chomikuj.pl/Pentelinka/Fotografia+-+podr*c4*99czniki/Matuszewski+A+-+Zbi*c3*b3r+*c4*87wicze*c5*84+z+fotografii,105921397.pdf
    Michał B.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydałaby Ci się książka Petersona "Czas naświetlania bez tajemnic" - mimo że teoretycznie jest dla początkujących, to jednak sporo inspiracji można w niej znaleźć, właśnie korzystając z malowania światłem przy dłuższych czasach ;-)
    Tutaj najbardziej mi się kawa podoba. Zdjęcie jest sugestywne i aż czuć jak parzy w palce ;-)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki! Wydaje mi się, że nie ma typowo książek dla począkujących, ale jakby nie patrzeć, to ciągle nim jestem.
    Aktualnie przeglądam "Fotografia portretowa bez tajemnic" i są już pierwsze efekty.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Portretową..." sam posiadam, jak również "Kreatywną..." tego samego autora. Jednak zachwycony nimi nie jestem...są tylko "ok". Natomiast bardzo dużo pozytywnych opinii słyszałem o "Czasie...". Obecnie studiuję "Światło w fotografii, magia i nauka" - trochę fizyczne podejście ale i zapowiada się wartościowa pozycja ;-)

    OdpowiedzUsuń